Literatura

Publicacions

Projectes

La Competencia Plurilingüe, Audiovisual y Digital como Vehículo para la Construcción de Saberes en Comunidades de Práctica Multilingües y Multiculturales (PADS). Ministerio de Educación, Ciencia y Tecnología (EDU2010-17859 /EDUC): 01/10/2010 – 30/09/2014. IP: Dolors Masats.

Desarrollo de competencias lingüísticas, discursivas y socioculturales en lenguas autóctonas (castellano y catalán) y extranjeras por parte de inmigrantes de reciente escolarización (DECOLALE). Ministerio de Educación, Ciencia y Tecnología (DGI-BS02001-2030): 28/12/2001 – 27/12/2004). IP: Luci Nussbaum.

Comunicacions

14/04/2011 15/04/2011

Multimodal story telling through CMC: A collaborative teacher training Project. EUROCALL CMC & Teacher Education SIGs Annual Workshop 2011: “Getting the Bigger Picture: Language Teacher Competences on CMC Settings”. Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra (Barcelona). Dolors Masats i Alba Ambròs.

10/11/2005 12/11/2005

Álbumes para abordar la interculturalidad y el género en las aulas de educación infantil. V Jornadas de Educación Intercultural. Universidad de Almería, Almería. Dolors Masats i Teresa Creus.

19/04/2001 21/04/2001

Living Poetry in the Primary Class. IX Jornades de Llengües Estrangeres de Lleida. Universitat de Lleida, Lleida. Beatriz Caballero de Rodas & Dolors Masats.

01/03/2001 03/03/2001

A Touch of Poetry. APAC-ELT Convention 2001, Time for reflection. Universitat de Barcelona, Barcelona. Beatriz Caballero de Rodas & Dolors Masats.

24/02/2000 26/02/2000

Cartoons as Classroom Materials. APAC-ELT Convention 2000, New needs for a new millenium. Universitat de Barcelona, Barcelona. Dolors Masats i Grup de treball d’anglès de l’ICE de la UAB.

Materials

Recerca dirigida (TFGs)

  • Diaz Santos, Irene (2018-2019). Depicting multiculturalism in the english class through picture books. Direcció: Dolors Masats.
  • Fabregat Cardona, Annia (2018-2019). Guidelines to identify gender stereotypes in children’s books. Direcció: Dolors Masats.
  • Garcia Balletbó, Júlia (2018-2019). Gender library in English for UPPER grade of primary education. Direcció: Dolors Masats.
  • Martín Font, Aina (2016-2017). Learning science through authentic Picture books. Direcció: Dolors Masats.
  • Shepherd Moreno, Kelly (2014-2015). Storytelling. Once upon a time… A magical way to teach in a classroom. Direcció: Dolors Masats.
  • Verdú Garrido, Gemma (2014-2015). Boosting oral language skills through drama techniques. An investigation on the effects of storytelling, improvisation and role-playing in oral activities among pupils aged 6 to 8. Direcció: Dolors Masats.