Comunicacions sobre l’ensenyament de l’anglès

21-23 febrer 2013. Becoming little scientists: A case study of technologically-enhanced project-based language learning. APAC-ELT Convention 2013, “The Value of English”. Universitat Pompeu Fabra, Barcelona (Catalunya). Melinda Dooly, Dolors Masats & Maria Mont.

1 febrer 2020. StandAPP and Speak UP the game is about to start!. Taller presentat a la APAC-ELT CONVENTION 2020, “Going Global”. Universitat Pompeu Fabra, Barcelona (Catalunya). A+Project team.

31 gener 2020. Ready to get your teens to use English? Open your classroom to video producers, social media users and real travellers. Conferència presentada a la APAC-ELT CONVENTION 2020, “Going Global”. Universitat Pompeu Fabra, Barcelona (Catalunya). Cèlia Pratginestós, Dolors Masats i Jorge Solans.

2 febrer 2019. No project. APAC-ELT CONVENTION 2019: Release your Inspiration!. Universitat Pompeu Fabra, Barcelona (Catalunya). A+Project team.

1-3 febrer 2018. Let’s act! Kids like us need our helpAPAC-ELT CONVENTION 2018: Rethinking Teaching; New Challenges & New Solutions. Universitat Pompeu Fabra, Barcelona (Catalunya). Dolors Masats, Melinda Dooly & Maria Mont.

27 gener 2018. Integrative projects in the English primary classroom: where we are now and where we want to goMultidisciplinary Integrative English Projects in Primary Schools. Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, Barcelona (Catalunya). Melinda Dooly & Dolors Masats.

9-11 maig 2012. Opening the Horizons: Integrating CLIL and Web 2.0 with Young Language Learners. Congrés Internacional TRI-CLIL 2012. VI Trobada de S25-27emiimmersió de Catalunya. Universitat Autònoma de Barcelona Bellaterra (Barcelona). Dolors Masats, Melinda Dooly & Maria Mont.

19-21 abril 2012. Virtual padding for real life: A case study on young learners’ goal-oriented interaction in face-to-face and virtual environmentsXXX Congreso Internacional AESLA: “La Linguistica Aplicada en la era de la globalización.”. Universitat de Lleida, Lleida (Catalunya). Dolors Masats & Melinda Dooly.

23-25 febrer 2012. ‘Snoopy, go left!’: Real activities of young language learners in virtual worlds. APAC-ELT Convention 2012, “Solid learning for liquid times”. Universitat de Barcelona, Barcelona (Catalunya). Dolors Masats, Mariona Espinet i Núria Planas.

20-21 octubre 2011. (Tele) Travelling through Art: A case study of a Telecollaborative Language Project with Very Young Learners4th International Conference ICT for Language Learning: “Content and Language Integrated Learning”, PIXEL-ICT, Florència (Itàlia). Dolors Masats i Melinda Dooly.

1-2 març de 2002.  Opening up the TEFL classroom. APAC-ELT Convention 2002, “Hats off”. Universitat de Barcelona, Barcelona. Dolors Masats & Melinda Dooly.

1-2 març de 2002. Didáctica de las lenguas extranjeras en la Educación Secundaria Obligatoria. APAC-ELT Convention 2002, “Hats off”. Universitat de Barcelona, Barcelona. Luci Nussbaum, Mercè Bernaus, Beatriz Caballero de Rodas, Cristina Escobar & Dolors Masats.

19-21 abril 2001. Living Poetry in the Primary Class. IX Jornades de Llengües Estrangeres de Lleida. Universitat de Lleida, Lleida. Beatriz Caballero de Rodas & Dolors Masats.

1-3 març 2001. A Touch of Poetry.APAC-ELT Convention 2001, Time for reflection. Universitat de Barcelona, Barcelona. Beatriz Caballero de Rodas & Dolors Masats.

24-26 febrer 2000. Cartoons as Classroom Materials.APAC-ELT Convention 2000, New needs for a new millenium. Universitat de Barcelona, Barcelona. Dolors Masats i Grup de treball d’anglès de l’ICE de la UAB.

24-26 febrer de 2000. Translation: An Excuse to Develop Learners’ Reading and Writing Skills.Comunicació presentada a APAC-ELT Convention 2000, “New needs for a new millenium”. Universitat de Barcelona, Barcelona. Melinda Dooly & Dolors Masats.