1999-2024

2024

  • (83) Masats, Dolors, Llompart, Júlia, y Moore, Emilee (2024). Interacció i plurilingüisme a l’aula. Textos Didáctica de la Lengua y la Literatura, 104, 40-45.
  • (82) Masats, Dolors, Moore, Emilee, & Herrera, Almudena (2024). Mediation-in-interaction in computer-enhanced non-formal contexts for learning English. In Bessie Dendrinos (Ed.), Mediation as Negotiation of Meanings, Plurilingualism and Language Education (pp. 131-152). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003032069
  • (81) Masats, Dolors, Llompart, Júlia, i Moore, Emilee (2024). Interacció i plurilingüisme a l’aula. Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura, 101, 40-45.
  • (80) Pratginestós, Cèlia & Masats, Dolors (2024). Exploring language alternation and participation in an ‘in-between learning scenario’: A case study of a WhatsApp chat with secondary students of English. Classroom Discourse, 15(2), 1-20. DOI: 10.1080/19463014.2024.2315022
  • (79) Masats, Dolors y Noguerol, Artur (2024). ¿El plurilingüismo mejora la competencia lectora? Dosier Graó, 9, 111.

2023

  • (78) Astorgano, Rober (Director and film-maker), Moore, Emilee (Coordinator), Llompart-Esbert, Júlia, Masats, Dolors & Vallejo Rubinstein, Clàudia (Researchers). (2022). Veus [Documentary]. The Listiac Project; Universitat Autònoma de Barcelona.
  • (77) Masats, Dolors y Noguerol, Artur (2023). Desarrollando el plurilingüismo para aprender el español L2. En Héctor Muñoz Cruz (coord). Usar, enseñar, aprender lenguas en la diversidad, globalización y movilidad: Perspectivas conceptuales y metodológicas (Vol. 1) (pp. 18-65). Universidad Autónoma Metropolitana (UAM-Iztapalapa).
  • (76l) Masats, Dolors, i Noguerol, Artur (2023). Què en diu la investigació científica: Ensenyar a llegir i escriure és responsabilitat de tot el professorat. Guix d’Infantil, 120, 44.
  • (76k) Masats, Dolors, i Noguerol, Artur (2023). Què en diu la investigació científica: Ensenyar a llegir i escriure és responsabilitat de tot el professorat. Guix: Elements d’Acció Educativa, 501-502, 63.
  • (76j) Masats, Dolors, i Noguerol, Artur (2023). Què en diu la investigació científica: Ensenyar a llegir i escriure és responsabilitat de tot el professorat. Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura, 98, 71 (online).
  • (76i) Masats, Dolors, y Noguerol, Artur (2023). Qué nos dice la investigación científica: Enseñar a leer y escribir es responsabilidad de todo el profesorado. Uno: Revista de Didàctica de las Matemáticas, 101, 1001.
  • (76h) Masats, Dolors, y Noguerol, Artur (2023). Qué nos dice la investigación científica: Enseñar a leer y escribir es responsabilidad de todo el profesorado. Textos de Didàctica de la Lengua y la Literatura, 101, 69.
  • (76g) Masats, Dolors, y Noguerol, Artur (2023). Qué nos dice la investigación científica: Enseñar a leer y escribir es responsabilidad de todo el profesorado. Tándem: Didáctica de la Educación Física, 81, 1001 (online).
  • (76f) Masats, Dolors, y Noguerol, Artur (2023). Qué nos dice la investigación científica: Enseñar a leer y escribir es responsabilidad de todo el profesorado. Iber: Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia, 112, 69..
  • (76e) Masats, Dolors, y Noguerol, Artur (2023). Qué nos dice la investigación científica: Enseñar a leer y escribir es responsabilidad de todo el profesorado. Eufonía: Didáctica de la Música, 96, 1000 (online).
  • (76d) Masats, Dolors, y Noguerol, Artur (2023). Qué nos dice la investigación científica: Enseñar a leer y escribir es responsabilidad de todo el profesorado. Aula de Secundaria, 52, 46.
  • (76c) Masats, Dolors, y Noguerol, Artur (2023). Qué nos dice la investigación científica: Enseñar a leer y escribir es responsabilidad de todo el profesorado. Aula de Innovación Educativa, 328-329, 63.
  • (76b) Masats, Dolors, y Noguerol, Artur (2023). Qué nos dice la investigación científica: Enseñar a leer y escribir es responsabilidad de todo el profesorado. Aula de Infantil, 120, 44.
  • (76a) Masats, Dolors, y Noguerol, Artur (2023). Qué nos dice la investigación científica: Enseñar a leer y escribir es responsabilidad de todo el profesorado. Alambique: Didáctica de las Ciencias Experimentales, 113, 1000 (online).
  • (75) Llompart-Esbert, Júlia, & Masats, Dolors (2023). La formación del profesorado para la educación lingüística y culturalmente inclusiva: Relato de una experiencia de Aprendizaje-servicio en un Trabajo de Fin de Grado. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 26(2), 103-114.DOI: https://doi.org/10.6018/reifop.559471 Open access: here.

2022

  • (74) Masats, Dolors (2022). Doing ‘being sociolinguists’: Students’ envisagement of languages, varieties and uses. In D. Masats, & Luci Nussbaum (Eds.), Plurilingual classroom practices and participation: Analysing interaction in local and translocal settings (pp. 95-106). Abingdon: Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781003169123 Open access: here.
  • (73) Masats, Dolors, & Noguerol, Artur (2022). Creating a plurilingual space through talk-in-interaction. In D. Masats, & Luci Nussbaum (Eds.), Plurilingual classroom practices and participation: Analysing interaction in local and translocal settings (pp. 27-39). Abingdon: Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781003169123 Open access: here.
  • (72) Masats, Dolors, & Nussbaum, Luci (2022). Plurilingual classroom practices and participation. In D. Masats, & Luci Nussbaum (Eds.), Plurilingual classroom practices and participation: Analysing interaction in local and translocal settings (pp. xiii-xxvi). Abingdon: Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781003169123 Open access: here.
  • (71) Masats, Dolors, & Nussbaum, Luci (Eds.). (2022). Plurilingual classroom practices and participation: Analysing interaction in local and translocal settings. Abingdon: Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781003169123 Open access: here.

2021

  • (70) Pratginestós, Cèlia, & Masats, Dolors (2021). Learning English in translocal exchanges in Instagram chat. In E. Moore & C. Vallejo (Eds.), Learning English out of school: An inclusive approach to research and action (pp. 69-97). Amsterdam: Peter Lang. Open access: here.
  • (69) Dooly, Melinda, Masats, Dolors & Mont, Maria (2021). Launching a solidarity campaign: Technology-enhanced project-based language learning to promote entrepreneurial education and social awareness. Journal of Technology and Science Education, 11 (2): 260-269.   DOI: http://dx.doi.org/10.3926/jotse.1224

2020

  • (68) A+ Project (2020). StandAPP and Speak up: the game is about to start. APAC ELT Journal, 92, 16-28. A+ Project members in alphabetical order: Yolanda Álvarez, Romina Argüello, Carol Barriuso (co-leader), Maribel Gomáriz, Elisabet Guitart, David López, Dolors Masats (co-leader), Ingrid Picola, Cristina Rodríguez, Esther Serramià and Berta Solé.
  • (67) Ballena, Camilo, Masats, Dolors, & Unamuno, Virgínia (2020). The transformation of language practices: Notes from the Wichi community of Los Lotes (Chaco, Argentina). In E. Moore, J. Bradley & J. Simpson (Eds.), Translanguaging as transformation: The collaborative construction of new linguistic realities (pp.76-92). Bristol: Multilingual Matters. Bristol: Multilingual Matters.
  • (66) Dooly, Melinda & Masats, Dolors (2020). ‘What do you zinc about the project?’: Examples of technology-enhanced project-based language learning. In Gulbahar Beckett & Tammy Slater (Eds.), Global perspectives on project-based language learning, teaching, and assessment: Key approaches, technology Tools, and frameworks (pp. 126–145). NY/Milton Park, Abingdon: Routledge.
  • (65) Llompart, Júlia; Masats, Dolors; Moore, Emilee, & Nussbaum, Luci. (2020). Mézclalo un poquito. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 23 (1), 98-112. DOI: 10.1080/13670050.2019.1598934

2019

2018

2017

2016

2015

2014

2012

  • (40) Mont, Maria; Masats, Dolors, & Dooly, Melinda, (2012). Opening the horizons: integrating CLIL and Web 2.0 with Young language learners. In Natalia Evnitskaya, HelgaMartínez Ciprés, Emilee Moore, Claudia Vallejo Rubinstein, (Eds.), TRICLIL 2012 proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher Education. II International Round Table on CLIL Programmes & VI Colloquium on CLIL in Catalonia (pp. 97-101). Bellaterra: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona.
  • (39) Nussbaum, Luci, et Masats, Dolors (2012). Socialisation langagière en Catalogne: le mutilinguisme comme étayage de pratiques monolingües. A Martine Dreyfus et Jean-Marie Prieurs (Dirs.), Hétérogénéite´et variation. Perspectives socolinguistiques, didactiques et anthropologiques (p. 155-167). París: Michel Houdiard éditeur. ISBN 978-2-35692-071-3.

2011

2010

  • (34) Unamuno, Virgínia, & Masats, Dolors (2010) Diversidad lingüística en Barcelona: Una experiencia de investigación colaborativa. In Susana Nothstein, María Cecilia Pereira, & Elena Valente (Comps.), Libro de actas del congreso regional de la Cátedra UNESCO en lectura y escritura. Cultura escrita y políticas pedagógicas en las sociedades latinoamericanas actuales (pp. 158-169). Buenos Aires: Universidad Nacional General Sarmiento.

2009

  • (33) Masats, Dolors; Dooly, Melinda, & Costa, Xavier (2009). Exploring the potential of language learning through video making. In Luís Gómez Chova, David Martí Belenguer & Ignacio Candel Torres (Eds.), Proceedings of EDULEARN09 Conference (p. 341-352). Valencia: IATED. Traducció a l’alemany.
  • (32) Espinet, Mariona; Masats, Dolors; Grau, Pere, & Oliver, Sònia (2009). Enhancing university students’ critical skills through CLIL methodology: The relationship between English and critical reading competences. In Luís Gómez Chova, David Martí Belenguer & Ignacio Candel Torres (Eds.), Proceedings of EDULEARN09 Conference (p. 4496-4507). Valencia : IATED.
  • (31) Feixas, Mònica; Codó, Eva; Couso, Digna; Espinet, Mariona, y  Masats, Dolors (2009). Enseñar en inglés en la universidad: Reflexiones del alumnado y el profesorado entorno a las experiencias AICLE. En Rosabel Roig Vila (Dir.), Josefa Blasco, Maria Antonia Cano, Raquel Gilar, Asunción Lledó y Carmen Mañas (Eds.), Investigar desde un contexto educativo (p. 137-153). Alcoy: Editorial Marfil / Universitat d’Alacant. ISBN: 978-84-268-1460-9. Dipòsit Legal: A-401-2009.

2008

  • (30) Masats, Dolors, & Dooly, Melinda (2008). Applying mixed media to teacher training: The OVIDE experience. In Luís Gómez Chova, David Martí Belenguer & Ignacio Candel Torres (Eds.), INTED2008 Proceedings. València: International Association of Technology, Education and Development (IATED). Edició en CD-Room.
  • (29) Dooly, Melinda, & Masats, Dolors (2008). Russian dolls: Using projects to learn about projects. GRETA Journal, 16(1-2), 27-35.
  • (28) Dooly, Melinda, & Masats, Dolors (2008). Meeting the challenge of future needs for today’s teachers: Training for telecollaboration. In Luís Gómez Chova, David Martí Belenguer & Ignacio Candel Torres (Eds.), INTED2008 Proceedings. València: International Association of Technology, Education and Development (IATED). Edició en CD-Room. ISBN: 978-84-612-0190-7. Dipòsit Legal: V- 823-2008.
  • (27) Dooly, Melinda; Masats, Dolors, & Koenraad, Ton (2008). Using portals to open horizons. In Melinda Dooly (Ed.), Telecollaborative language learning: a guidebook to moderating intercultural collaboration online (p. 127-148). Bern: Peter Lang. ISBN 13: 9783039115235.
  • (26) Dooly, Melinda; Masats, Dolors; Müller-Hartmann, Andreas, & Caballero de Rodas, Beatriz (2008). Building effective, dynamic online partnerships. In Melinda Dooly (Ed.), Telecollaborative language learning: a guidebook to moderating intercultural collaboration online (p. 45-75). Bern: Peter Lang. ISBN 13: 9783039115235.
  • (25) Feixas, Mònica; Codó, Eva; Couso, Digna; Espinet, Mariona, i Masats, Dolors (2008). Ensenyant en anglès a la universitat, una experiència compartida. A Maite Martínez i Elena Añaños (Coords.), Cap a l’espai europeu d’educació superior (EEES): Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes (p. 137-148). Bellaterra: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona. ISBN: 978-84-490-2577-8. Dipòsit legal: B-53.665-2008.
  • (24) González, Paula; Llobet, Laura; Masats, Dolors; Nussbaum, Luci, y Unamuno, Virgínia, (2008). Tres en uno: inclusión de alumnado diverso, integración de contenidos y formación de profesorado. En J.Lino Barrio (Coord.), El proceso de enseñar lenguas. Investigaciones en didáctica de la lengua (p.107-133). Madrid: La Muralla.

2007

  • (23) Masats, Dolors, i Dooly, Melinda (2007). Case methodology applied to the use of videos: An example of a blended-learning experience in a pre-service teacher training programme. A Elena Añaños i Maite Martínez (Coords.). IV jornades d’innovació docent. Apartat recursos virtuals. Universitat Autònoma de Barcelona. Edició en CD-Rom. ISBN: 97-84-490-2557-0.
  • (22) Masats, Dolors; Dooly, Melinda; Caballero de Rodas, Beatriz; García, Milós; Mora, Núria, i Rodríguez, Anna (2007). MICALL: un projecte pont entre la universitat i l’escola per a la internacionalització de l’educació a primària. A Montserrat Anton i Montserrat Oller (Eds.), El Practicum: present i futur a reflexió. Documents UAB (p.35-46). Bellaterra: Servei de Publicacions de la UAB. ISBN: 978-84-490-2510-5. Dipòsit legal: B-36.614-2007.
  • (21) Masats, Dolors; Nussbaum, Luci, & Unamuno, Virgínia. (2007). When the activity shapes the repertoire of second language learners. In Leah Roberts, Ayşe Gürel, Sibel Tatar & Leyla Marti (Eds.) EUROSLA Yearbook: Volume 7 (p.121-147). Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.
  • (20) Codó, Eva; Masats, Dolors; Feixas, Mònica; Espinet, Mariona, & Couso, Digna. (2007). Analysing the Level of Complexity of University Students’ Written Responses: A Comparison between First and Foreign Language Productions. In Chris Rust (Ed.), Improving Student Learning. Improving student learning through teaching. Oxford: Oxford Centre for Staff and Learning Development (p. 158-170). ISBN: 978-1-873576-75-5.
  • (19) Dooly, Melinda, i Masats, Dolors (2007). La universitat a l’escola i l’escola a la universitat: El treball cooperatiu entre el professorat universitari i el professorat de primària. A Elena Añaños i Maite Martínez (Coords.), IV jornades d’innovació docent. Apartat estratègies didàctiques. Universitat Autònoma de Barcelona. Edició en CD-Rom. ISBN: 97-84-490-2557-0.
  • (18) Espinet, Mariona; Codó, Eva; Feixas, Mònica; Masats, Dolors, i Couso, Digna (2007). Llegir i escriure críticament en el context d’assignatures impartides en anglès: El cas de la Titulació de Mestre Especialitat Llengua Estrangera. A Elena Añaños i Maite Martínez (Coords.), IV jornades d’innovació docentApartat formació per competències. Universitat Autònoma de Barcelona. Edició en CD-Rom. ISBN: 97-84-490-2557-0.
  • (17) Caballero de Rodas, Beatriz; Lobo, María José; Dooly, Melinda, i Masats, Dolors (2007). Projecte de Pràcticum III-IV a Richmond (UK). A Montserrat Anton & Montserrat Oller (Eds.), El Practicum: present i futur a reflexió. Documents UAB (p.19-34). Bellaterra: Servei de Publicacions de la UAB. ISBN: 978-84-490-2510-5. Dipòsit legal: B-36.614-2007.

2006

2004

2002

  • (10) Masats, Dolors (2002). Our linguistic biography. Actes de les Cinquenes Jornades Pedagògiques de Llengües Estrangeres de les Comarques Gironines. Girona: Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Delegació Territorial de Girona. Format CD-Rom.
  • (9) Masats, Dolors; Noguerol, Artur; Prat, Àngels, y Vilà, Núria (2002). Recursos para el desarrollo de la conciencia lingüística. En Josep Maria Cots y Luci Nussbaum (Eds.), Pensar lo dicho: la reflexión sobre la lengua y la comunicación en la enseñanza de lenguas (p. 137-151). Lleida: Milenio. ISBN: 84-9743-056-5. Dipòsit legal: L-1.403-2002.

2001

  • (8) Masats, Dolors (2001). La gestión de la comunicación en el aula. En Luci Nussbaum y Mercè Bernaus (Eds.), Didáctica de las lenguas extranjeras en la Educación Secundaria Obligatoria (p. 173-205). Madrid: Síntesis. ISBN: 84-7738-911-X. Dipòsit legal: M-39.732-2001.
  • (7) Masats, Dolors (2001).Materiales para la enseñanza de lenguas extranjeras. En Luci Nussbaum y Mercè Bernaus (Eds.), Didáctica de las lenguas extranjeras en la Educación Secundaria Obligatoria (p. 233-263). Madrid: Síntesis. ISBN: 84-7738-911-X. Dipòsit legal: M-39.732-2001.
  • (6) Masats, Dolors (2001). Language awareness: An international project. In David Lasagabaster & Juan Manuel Sierra (Eds.), Language Awareness in the Foreign Language Classroom (p. 79 -97). Zarautz: Euskal Herriko Unibertsitatea. ISBN: 84-8373-407-9. Dipòsit legal: BI-2959-01.
  • (5) Masats, Dolors (2001). EVLANG: El despertar a les llengües. Actes de les Quartes Jornades Pedagògiques de Llengües Estrangeres de les Comarques Gironines (p. 201-208). Girona: Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Delegació Territorial de Girona.
  • (4) Masats, Dolors, & Unamuno, Virgínia (2001). Constructing social identities and discourse through repair activities. In Susan H. Foster-Cohen & Anna Nizegorodcew (Eds.), Eurosla Yearbook: Volume I. (p.239-254). Amsterdam: John Benjamins Publishing Company. ISBN: 90 272 5151 7 (Eur) / 1 58811 051 6 (US). Dipòsit legal: ISSN 1568-1491.
  • (3) Nussbaum, Luci i Bernaus, Mercè (Eds.), Caballero de Rodas, Beatriz; Escobar, Cristina, i Masats, Dolors (2001). Didáctica de las lenguas extranjeras en la Educación Secundaria Obligatoria. Madrid: Síntesis. ISBN: 84-7738-911-X. Dipòsit legal: M-39.732-2001. Pàgines: 0-358.

2000

  • (2) Masats, Dolors; Nussbaum, Luci; Tusón, Amparo, & Unamuno, Virgínia,(2000). Entre simetría y complementariedad: la coenunciación en el discurso de aprendices de lenguas. In María Dolores Muñoz Núñez, Ana Isabel Rodríguez-Piñero Alcalá, Gérard Fernández Smith & Victoria Benítez Soto (Eds.), IV Congreso de Lingüística GeneralVolumen IV (p. 1763-1774). Cádiz: Servicio de Publicaciones Universidad de Cádiz. ISBN: 84-7786-737-2.

1999

  • (1) Caballero de Rodas, B., i Masats, Dolors (1999). Les llengües estrangeres com a vehicle d’aprenentatges escolars. Perspectiva Escolar, 232, 19- 25.