2024
- (83) Masats, Dolors, Llompart, Júlia, y Moore, Emilee (2024). Interacció i plurilingüisme a l’aula. Textos Didáctica de la Lengua y la Literatura, 104, 40-45.
- (82) Masats, Dolors, Moore, Emilee, & Herrera, Almudena (2024). Mediation-in-interaction in computer-enhanced non-formal contexts for learning English. In Bessie Dendrinos (Ed.), Mediation as Negotiation of Meanings, Plurilingualism and Language Education (pp. 131-152). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003032069
- (81) Masats, Dolors, Llompart, Júlia, i Moore, Emilee (2024). Interacció i plurilingüisme a l’aula. Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura, 101, 40-45.
- (80) Pratginestós, Cèlia & Masats, Dolors (2024). Exploring language alternation and participation in an ‘in-between learning scenario’: A case study of a WhatsApp chat with secondary students of English. Classroom Discourse, 15(2), 1-20. DOI: 10.1080/19463014.2024.2315022
- (79) Masats, Dolors y Noguerol, Artur (2024). ¿El plurilingüismo mejora la competencia lectora? Dosier Graó, 9, 111.
2023
- (78) Astorgano, Rober (Director and film-maker), Moore, Emilee (Coordinator), Llompart-Esbert, Júlia, Masats, Dolors & Vallejo Rubinstein, Clàudia (Researchers). (2022). Veus [Documentary]. The Listiac Project; Universitat Autònoma de Barcelona.
- (77) Masats, Dolors y Noguerol, Artur (2023). Desarrollando el plurilingüismo para aprender el español L2. En Héctor Muñoz Cruz (coord). Usar, enseñar, aprender lenguas en la diversidad, globalización y movilidad: Perspectivas conceptuales y metodológicas (Vol. 1) (pp. 18-65). Universidad Autónoma Metropolitana (UAM-Iztapalapa).
- (76l) Masats, Dolors, i Noguerol, Artur (2023). Què en diu la investigació científica: Ensenyar a llegir i escriure és responsabilitat de tot el professorat. Guix d’Infantil, 120, 44.
- (76k) Masats, Dolors, i Noguerol, Artur (2023). Què en diu la investigació científica: Ensenyar a llegir i escriure és responsabilitat de tot el professorat. Guix: Elements d’Acció Educativa, 501-502, 63.
- (76j) Masats, Dolors, i Noguerol, Artur (2023). Què en diu la investigació científica: Ensenyar a llegir i escriure és responsabilitat de tot el professorat. Articles de Didàctica de la Llengua i la Literatura, 98, 71 (online).
- (76i) Masats, Dolors, y Noguerol, Artur (2023). Qué nos dice la investigación científica: Enseñar a leer y escribir es responsabilidad de todo el profesorado. Uno: Revista de Didàctica de las Matemáticas, 101, 1001.
- (76h) Masats, Dolors, y Noguerol, Artur (2023). Qué nos dice la investigación científica: Enseñar a leer y escribir es responsabilidad de todo el profesorado. Textos de Didàctica de la Lengua y la Literatura, 101, 69.
- (76g) Masats, Dolors, y Noguerol, Artur (2023). Qué nos dice la investigación científica: Enseñar a leer y escribir es responsabilidad de todo el profesorado. Tándem: Didáctica de la Educación Física, 81, 1001 (online).
- (76f) Masats, Dolors, y Noguerol, Artur (2023). Qué nos dice la investigación científica: Enseñar a leer y escribir es responsabilidad de todo el profesorado. Iber: Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia, 112, 69..
- (76e) Masats, Dolors, y Noguerol, Artur (2023). Qué nos dice la investigación científica: Enseñar a leer y escribir es responsabilidad de todo el profesorado. Eufonía: Didáctica de la Música, 96, 1000 (online).
- (76d) Masats, Dolors, y Noguerol, Artur (2023). Qué nos dice la investigación científica: Enseñar a leer y escribir es responsabilidad de todo el profesorado. Aula de Secundaria, 52, 46.
- (76c) Masats, Dolors, y Noguerol, Artur (2023). Qué nos dice la investigación científica: Enseñar a leer y escribir es responsabilidad de todo el profesorado. Aula de Innovación Educativa, 328-329, 63.
- (76b) Masats, Dolors, y Noguerol, Artur (2023). Qué nos dice la investigación científica: Enseñar a leer y escribir es responsabilidad de todo el profesorado. Aula de Infantil, 120, 44.
- (76a) Masats, Dolors, y Noguerol, Artur (2023). Qué nos dice la investigación científica: Enseñar a leer y escribir es responsabilidad de todo el profesorado. Alambique: Didáctica de las Ciencias Experimentales, 113, 1000 (online).
- (75) Llompart-Esbert, Júlia, & Masats, Dolors (2023). La formación del profesorado para la educación lingüística y culturalmente inclusiva: Relato de una experiencia de Aprendizaje-servicio en un Trabajo de Fin de Grado. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 26(2), 103-114.DOI: https://doi.org/10.6018/reifop.559471 Open access: here.
2022
- (74) Masats, Dolors (2022). Doing ‘being sociolinguists’: Students’ envisagement of languages, varieties and uses. In D. Masats, & Luci Nussbaum (Eds.), Plurilingual classroom practices and participation: Analysing interaction in local and translocal settings (pp. 95-106). Abingdon: Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781003169123 Open access: here.
- (73) Masats, Dolors, & Noguerol, Artur (2022). Creating a plurilingual space through talk-in-interaction. In D. Masats, & Luci Nussbaum (Eds.), Plurilingual classroom practices and participation: Analysing interaction in local and translocal settings (pp. 27-39). Abingdon: Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781003169123 Open access: here.
- (72) Masats, Dolors, & Nussbaum, Luci (2022). Plurilingual classroom practices and participation. In D. Masats, & Luci Nussbaum (Eds.), Plurilingual classroom practices and participation: Analysing interaction in local and translocal settings (pp. xiii-xxvi). Abingdon: Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781003169123 Open access: here.
- (71) Masats, Dolors, & Nussbaum, Luci (Eds.). (2022). Plurilingual classroom practices and participation: Analysing interaction in local and translocal settings. Abingdon: Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781003169123 Open access: here.
2021
- (70) Pratginestós, Cèlia, & Masats, Dolors (2021). Learning English in translocal exchanges in Instagram chat. In E. Moore & C. Vallejo (Eds.), Learning English out of school: An inclusive approach to research and action (pp. 69-97). Amsterdam: Peter Lang. Open access: here.
- (69) Dooly, Melinda, Masats, Dolors & Mont, Maria (2021). Launching a solidarity campaign: Technology-enhanced project-based language learning to promote entrepreneurial education and social awareness. Journal of Technology and Science Education, 11 (2): 260-269. DOI: http://dx.doi.org/10.3926/jotse.1224
2020
- (68) A+ Project (2020). StandAPP and Speak up: the game is about to start. APAC ELT Journal, 92, 16-28. A+ Project members in alphabetical order: Yolanda Álvarez, Romina Argüello, Carol Barriuso (co-leader), Maribel Gomáriz, Elisabet Guitart, David López, Dolors Masats (co-leader), Ingrid Picola, Cristina Rodríguez, Esther Serramià and Berta Solé.
- (67) Ballena, Camilo, Masats, Dolors, & Unamuno, Virgínia (2020). The transformation of language practices: Notes from the Wichi community of Los Lotes (Chaco, Argentina). In E. Moore, J. Bradley & J. Simpson (Eds.), Translanguaging as transformation: The collaborative construction of new linguistic realities (pp.76-92). Bristol: Multilingual Matters. Bristol: Multilingual Matters.
- (66) Dooly, Melinda & Masats, Dolors (2020). ‘What do you zinc about the project?’: Examples of technology-enhanced project-based language learning. In Gulbahar Beckett & Tammy Slater (Eds.), Global perspectives on project-based language learning, teaching, and assessment: Key approaches, technology Tools, and frameworks (pp. 126–145). NY/Milton Park, Abingdon: Routledge.
- (65) Llompart, Júlia; Masats, Dolors; Moore, Emilee, & Nussbaum, Luci. (2020). Mézclalo un poquito. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 23 (1), 98-112. DOI: 10.1080/13670050.2019.1598934
2019
- (64) Masats, Dolors (2019). Analysing classroom discourse. In Dolors Masats, Maria Mont & Nathaly Gonzalez-Acevedo (Eds.), Joint efforts for innovation: Working together to improve foreign language teaching in the 21st century (pp. 235-243). Rothersthorpe: Paragon Publishing. Paragon Publishing. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3064130
- (63) Masats, Dolors (2019) Planificar proyectos globales significativos. Memorial II Congreso Internacional en Didáctica de la Lengua Castellana. Manizales: Universidad de Manizales.
- (62) Masats, Dolors (2019) Proyecto lingüístico de centro y la formación holística de los aprendices de lengua(s). Memorias II Congreso Internacional en Didáctica de la Lengua Castellana. Manizales: Universidad de Manizales.
- (61) Masats, Dolors, Mont, Maria & Barba, Javier (2019). Hands on! Introducing EdTech in the seminars for tutoring pre-service teachers. In Dolors Masats, Maria Mont, & Nathaly Gonzalez-Acevedo (Eds.), Joint efforts for innovation: Working together to improve foreign language teaching in the 21st century (pp. 37-45). Rothersthorpe: Paragon Publishing. Paragon Publishing. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3064130
- (60) Masats, Dolors ; Mont, Maria & Gonzalez-Acevedo, Nathaly (Eds). (2019). Joint efforts for innovation: Working together to improve foreign language teaching in the 21st century. Rothersthorpe: Paragon Publishing. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3064130
- (59) Masats, Dolors, Mont, Maria, & Gonzalez-Acevedo, Nathaly (2019). Preface. In Dolors Masats, Maria Mont & Nathaly Gonzalez-Acevedo (Eds.), Joint efforts for innovation: Working together to improve foreign language teaching in the 21st century (pp. 9-13). Rothersthorpe: Paragon Publishing. Paragon Publishing. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3064130
- (58) Masats, Dolors, & Moore, Emilee (2019). Introduction: Classroom research & teachers as researchers. In Dolors Masats, Maria Mont & Nathaly Gonzalez-Acevedo (Eds.), Joint efforts for innovation: Working together to improve foreign language teaching in the 21st century (pp. 211-213). Rothersthorpe: Paragon Publishing. Paragon Publishing. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3064130
- (57) Cortada, Josep, & Masats, Dolors (2019). Introduction: Inspiring classroom projects. In Dolors Masats, Maria Mont & Nathaly Gonzalez-Acevedo (Eds.), Joint efforts for innovation: Working together to improve foreign language teaching in the 21st century (pp. 153-156). Rothersthorpe: Paragon Publishing. Paragon Publishing. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3064130
- (56) Mont, Maria, & Masats, Dolors (2019). Training teachers for a new era. A EUSER (Ed.), New studies and research in education (pp. 115-123). Rome: EUSER & MCSER.
- (55) Orihuela, Antonio, & Masats, Dolors (2019) Introduction: Innovative approaches and pioneering resources for the foreign language classroom. In Dolors Masats, Maria Mont & Nathaly Gonzalez-Acevedo (Eds.), Joint efforts for innovation: Working together to improve foreign language teaching in the 21st century (pp. 55-57). Rothersthorpe: Paragon Publishing. Paragon Publishing. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3064130
- (54) Pratginestós, Cèlia; Solans, Jorge, & Masats, Dolors (2019). Exchanging glances on the development of a joint education and research programme carried out at a secondary school in a socioeconomically underprivileged milieu. In Luís Gómez Chova, Agustín López Martínez & Ignacio Candel Torres (Eds.), Proceedings of ICERI2019 Conference (1407-1412). Valencia: IATED Academy.
2018
- (53) Masats, Dolors, i Paula Guerrero. (2018). The ins and outs of teamworking: When university teachers, in-service secondary teachers and pre-service teachers collaborate to transform learning. European Journal Of Social Science Education And Research, 5(3), 185-193.
- (52) Mont, Maria, & Dolors Masats (2018). Tips and suggestions to implement telecollaborative projects with young learners. In Melinda Dooly & Robert O’Dowd (Dirs.) In this together: Teachers’ experiences with transnational, telecollaborative language learning projects (pàg. 92-122). New York/Bern: Peter Lang. Gold open access.
2017
- (51) Masats, Dolors (2017). L’anàlisi de la conversa al servei de la recerca en el camp de l’adquisició de segones llengües (CA-for-SLA). A Emilee Moore i Melinda Dooly (Eds), Qualitative approaches to research on plurilingual education / Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe / Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe (p. 293-320). Dublín, Irlanda/Voillans, França: Research-publishing.net. DOI: https://doi.org/10.14705/rpnet.2017.emmd2016.632
- (50) Masats, Dolors (2017). Conversation analysis at the service of research in the field of second language acquisition (CA-for-SLA). In Emilee Moore & Melinda Dooly (Eds), Qualitative approaches to research on plurilingual education / Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe / Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe (p. 321-347). Dublín, Irlanda/Voillans, França: Research-publishing.net. DOI: https://doi.org/10.14705/rpnet.2017.emmd2016.633
- (49) Masats, Dolors, Juanhuix, Marta, & Albines, Javier (2017). The more I cook, the more I learn: Tracing Claire’s learning itinerary through her participation in four cooking sessions. In Paul Seedhouse (Ed.), Task-based language learning in a real-world digital environment: The European digital kitchen (p. 181-205). London: Bloomsbury.ISBN: 9781474264068.
2016
- (48) Masats, Dolors, y Nussbaum, Luci, (2016) (Ed.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria. Madrid: Síntesis. ISBN: 9788490779590. Dipòsit legal: 35.529-2016. Pàgines: 0-261.
- (47) Masats, Dolors (2016). Gestión de la comunicación en las aulas. En Dolors Masats y Luci Nussbaum (Ed.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria (p.143-168). Madrid: Síntesis. . ISBN: 9788490779590. Dipòsit legal: 35.529-2016.
- (46) Masats, Dolors (2016). Recursos y materiales para aprender lenguas. En Dolors Masats y Luci Nussbaum (Ed.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria (p. 225-251). Madrid: Síntesis. ISBN: 9788490779590. Dipòsit legal: 35.529-2016.
- (45) Masats, Dolors, y Noguerol, Artur (2016). Proyectos lingüísticos de centro y currículo. En Dolors Masats y Luci Nussbaum (Ed.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria (p.59-84). Madrid: Síntesis. ISBN: 9788490779590. Dipòsit legal: 35.529-2016.
2015
- (44) Masats, Dolors; Juanhuix, Marta, i Albines, Javier (2015). How does technology change our conception of task-based instruction? Learning to cook in a foreign language: A case study. A Luís Gómez Chova, Agustín López Martínez & Ignacio Candel Torres (Eds.), ICERI2015 Proceedings (pp. 8321-8330). Valencia: IATED Academy.
- (43) Dooly, Melinda, i Masats, Dolors.(2015). A Critical Appraisal of Foreign Language Research in CLIL, YLL and TELL in Spain (2003-2012). Language teaching: surveys and studies, 48(3): 1-30.
- (42) Espinet, Mariona, i Valdés-Sánchez, Laura (Coord.) González-Monfort, Neus; Junyent, Mercè; Marbà, Anna; Masats, Dolors, i Moore, Emilee (2015) CLIL FAQs: Orientacions per introduir l’anglès en la docència universitària. Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona. ISBN: 978-84-942706-8-0. Dipòsit legal: (Publicació oberta en línia). Pàgines: 0-65.
2014
- (41) Dooly, Melinda; Mont, Maria, & Masats, Dolors (2014). Becoming little scientists: A case study of technologically-enhanced project-based language learning. APAC Journal, 78: 34-40.
2012
- (40) Mont, Maria; Masats, Dolors, & Dooly, Melinda, (2012). Opening the horizons: integrating CLIL and Web 2.0 with Young language learners. In Natalia Evnitskaya, HelgaMartínez Ciprés, Emilee Moore, Claudia Vallejo Rubinstein, (Eds.), TRICLIL 2012 proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher Education. II International Round Table on CLIL Programmes & VI Colloquium on CLIL in Catalonia (pp. 97-101). Bellaterra: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona.
- (39) Nussbaum, Luci, et Masats, Dolors (2012). Socialisation langagière en Catalogne: le mutilinguisme comme étayage de pratiques monolingües. A Martine Dreyfus et Jean-Marie Prieurs (Dirs.), Hétérogénéite´et variation. Perspectives socolinguistiques, didactiques et anthropologiques (p. 155-167). París: Michel Houdiard éditeur. ISBN 978-2-35692-071-3.
2011
- (38) Masats, Dolors, & Dooly, Melinda(2011). Rethinking the use of video in teacher education: A holistic approach. Teaching and Teacher Education, 27(7): 1151-1162.
- (37) Masats, Dolors., y Dooly, Melinda (2011). Una mirada, desde una perspectiva interactivista, hacia el proceso de construcción de tareas comunicativas. Hechos y Proyecciones del Lenguaje, 20: 100-126.
- (36) Masats, Dolors, & Unamuno, Virgínia (2011). Case study 9: Getting students to document linguistic diversity. In Jim Cummins & Margaret Early (Eds.) Identity texts: The collaborative creation of power in multilingual schools (p. 113-116). London: Trentham Books Limited. ISBN: 9781858564784.
- (35) Dooly, Melinda, & Masats, Dolors (2011). Closing the loop between theory and praxis: New models in EFL teaching. ELT Journal, (65)1: 42-51.
2010
- (34) Unamuno, Virgínia, & Masats, Dolors (2010) Diversidad lingüística en Barcelona: Una experiencia de investigación colaborativa. In Susana Nothstein, María Cecilia Pereira, & Elena Valente (Comps.), Libro de actas del congreso regional de la Cátedra UNESCO en lectura y escritura. Cultura escrita y políticas pedagógicas en las sociedades latinoamericanas actuales (pp. 158-169). Buenos Aires: Universidad Nacional General Sarmiento.
2009
- (33) Masats, Dolors; Dooly, Melinda, & Costa, Xavier (2009). Exploring the potential of language learning through video making. In Luís Gómez Chova, David Martí Belenguer & Ignacio Candel Torres (Eds.), Proceedings of EDULEARN09 Conference (p. 341-352). Valencia: IATED. Traducció a l’alemany.
- (32) Espinet, Mariona; Masats, Dolors; Grau, Pere, & Oliver, Sònia (2009). Enhancing university students’ critical skills through CLIL methodology: The relationship between English and critical reading competences. In Luís Gómez Chova, David Martí Belenguer & Ignacio Candel Torres (Eds.), Proceedings of EDULEARN09 Conference (p. 4496-4507). Valencia : IATED.
- (31) Feixas, Mònica; Codó, Eva; Couso, Digna; Espinet, Mariona, y Masats, Dolors (2009). Enseñar en inglés en la universidad: Reflexiones del alumnado y el profesorado entorno a las experiencias AICLE. En Rosabel Roig Vila (Dir.), Josefa Blasco, Maria Antonia Cano, Raquel Gilar, Asunción Lledó y Carmen Mañas (Eds.), Investigar desde un contexto educativo (p. 137-153). Alcoy: Editorial Marfil / Universitat d’Alacant. ISBN: 978-84-268-1460-9. Dipòsit Legal: A-401-2009.
2008
- (30) Masats, Dolors, & Dooly, Melinda (2008). Applying mixed media to teacher training: The OVIDE experience. In Luís Gómez Chova, David Martí Belenguer & Ignacio Candel Torres (Eds.), INTED2008 Proceedings. València: International Association of Technology, Education and Development (IATED). Edició en CD-Room.
- (29) Dooly, Melinda, & Masats, Dolors (2008). Russian dolls: Using projects to learn about projects. GRETA Journal, 16(1-2), 27-35.
- (28) Dooly, Melinda, & Masats, Dolors (2008). Meeting the challenge of future needs for today’s teachers: Training for telecollaboration. In Luís Gómez Chova, David Martí Belenguer & Ignacio Candel Torres (Eds.), INTED2008 Proceedings. València: International Association of Technology, Education and Development (IATED). Edició en CD-Room. ISBN: 978-84-612-0190-7. Dipòsit Legal: V- 823-2008.
- (27) Dooly, Melinda; Masats, Dolors, & Koenraad, Ton (2008). Using portals to open horizons. In Melinda Dooly (Ed.), Telecollaborative language learning: a guidebook to moderating intercultural collaboration online (p. 127-148). Bern: Peter Lang. ISBN 13: 9783039115235.
- (26) Dooly, Melinda; Masats, Dolors; Müller-Hartmann, Andreas, & Caballero de Rodas, Beatriz (2008). Building effective, dynamic online partnerships. In Melinda Dooly (Ed.), Telecollaborative language learning: a guidebook to moderating intercultural collaboration online (p. 45-75). Bern: Peter Lang. ISBN 13: 9783039115235.
- (25) Feixas, Mònica; Codó, Eva; Couso, Digna; Espinet, Mariona, i Masats, Dolors (2008). Ensenyant en anglès a la universitat, una experiència compartida. A Maite Martínez i Elena Añaños (Coords.), Cap a l’espai europeu d’educació superior (EEES): Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes (p. 137-148). Bellaterra: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona. ISBN: 978-84-490-2577-8. Dipòsit legal: B-53.665-2008.
- (24) González, Paula; Llobet, Laura; Masats, Dolors; Nussbaum, Luci, y Unamuno, Virgínia, (2008). Tres en uno: inclusión de alumnado diverso, integración de contenidos y formación de profesorado. En J.Lino Barrio (Coord.), El proceso de enseñar lenguas. Investigaciones en didáctica de la lengua (p.107-133). Madrid: La Muralla.
2007
- (23) Masats, Dolors, i Dooly, Melinda (2007). Case methodology applied to the use of videos: An example of a blended-learning experience in a pre-service teacher training programme. A Elena Añaños i Maite Martínez (Coords.). IV jornades d’innovació docent. Apartat recursos virtuals. Universitat Autònoma de Barcelona. Edició en CD-Rom. ISBN: 97-84-490-2557-0.
- (22) Masats, Dolors; Dooly, Melinda; Caballero de Rodas, Beatriz; García, Milós; Mora, Núria, i Rodríguez, Anna (2007). MICALL: un projecte pont entre la universitat i l’escola per a la internacionalització de l’educació a primària. A Montserrat Anton i Montserrat Oller (Eds.), El Practicum: present i futur a reflexió. Documents UAB (p.35-46). Bellaterra: Servei de Publicacions de la UAB. ISBN: 978-84-490-2510-5. Dipòsit legal: B-36.614-2007.
- (21) Masats, Dolors; Nussbaum, Luci, & Unamuno, Virgínia. (2007). When the activity shapes the repertoire of second language learners. In Leah Roberts, Ayşe Gürel, Sibel Tatar & Leyla Marti (Eds.) EUROSLA Yearbook: Volume 7 (p.121-147). Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.
- (20) Codó, Eva; Masats, Dolors; Feixas, Mònica; Espinet, Mariona, & Couso, Digna. (2007). Analysing the Level of Complexity of University Students’ Written Responses: A Comparison between First and Foreign Language Productions. In Chris Rust (Ed.), Improving Student Learning. Improving student learning through teaching. Oxford: Oxford Centre for Staff and Learning Development (p. 158-170). ISBN: 978-1-873576-75-5.
- (19) Dooly, Melinda, i Masats, Dolors (2007). La universitat a l’escola i l’escola a la universitat: El treball cooperatiu entre el professorat universitari i el professorat de primària. A Elena Añaños i Maite Martínez (Coords.), IV jornades d’innovació docent. Apartat estratègies didàctiques. Universitat Autònoma de Barcelona. Edició en CD-Rom. ISBN: 97-84-490-2557-0.
- (18) Espinet, Mariona; Codó, Eva; Feixas, Mònica; Masats, Dolors, i Couso, Digna (2007). Llegir i escriure críticament en el context d’assignatures impartides en anglès: El cas de la Titulació de Mestre Especialitat Llengua Estrangera. A Elena Añaños i Maite Martínez (Coords.), IV jornades d’innovació docent. Apartat formació per competències. Universitat Autònoma de Barcelona. Edició en CD-Rom. ISBN: 97-84-490-2557-0.
- (17) Caballero de Rodas, Beatriz; Lobo, María José; Dooly, Melinda, i Masats, Dolors (2007). Projecte de Pràcticum III-IV a Richmond (UK). A Montserrat Anton & Montserrat Oller (Eds.), El Practicum: present i futur a reflexió. Documents UAB (p.19-34). Bellaterra: Servei de Publicacions de la UAB. ISBN: 978-84-490-2510-5. Dipòsit legal: B-36.614-2007.
2006
- (16) Masats, Dolors, y Creus, Teresa (2006). Álbumes para abordar la interculturalidad y el género en las aulas de educación infantil. En Encarnación Soriano, María del Mar Osorio y Antonio José González (Coords.), Interculturalidad y Género. Colección Estudios, 37 (p.275-281). Almería: Editorial Universidad de Almería. ISBN: 84-689-7142-1. Dipòsit legal: AL-87-2006.
- (15) Masats, Dolors; Feixas, Mònica; Couso, Digna, & Espinet, Mariona (2006). La docència en anglès en assignatures no-lingüístiques a la titulació de Mestre Especialitat Llengua Estrangera. IV CIDUI. Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona. Edició en CD-Room. ISBN: 84-7653-886-3.
- (14) Feixas, Mònica; Masats, Dolors; Couso, Digna; Espinet, Mariona, & Codó, Eva (2006). Millora de les competències en llengua anglesa dels alumnes de la titulació de mestre especialitat llengua estrangera mitjançant la impartició d’assignatures no-lingüístiques en anglès: una experiència AICLE. III Jornada de Campus d’Innovació Docent. Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona. Edició en CD-Room.
- (13) Couso, Digna; Feixas, Mònica; Masats, Dolors, & Espinet, Mariona (2006). Treballant les competències lingüístiques dels futurs mestres de llengua estrangera en context: l’ensenyament de ciències i matemàtiques en anglès. IV CIDUI. Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona. Edició en CD-Room. ISBN: 84-7653-886-3.
- (12) Escobar, Cristina; Cots, Josep Maria, Esteve, Olga, Irun, Montse, & Masats, Dolors (2006). La reflexió sobre la llengua i la comunicació en l’aprenentatge de llengües. APAC 56, 56-60.
2004
- (11) Masats, Dolors (2004). El despertar a la diversidad lingüística. Aula de Inovación Educativa, 129, 29-32.
2002
- (10) Masats, Dolors (2002). Our linguistic biography. Actes de les Cinquenes Jornades Pedagògiques de Llengües Estrangeres de les Comarques Gironines. Girona: Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Delegació Territorial de Girona. Format CD-Rom.
- (9) Masats, Dolors; Noguerol, Artur; Prat, Àngels, y Vilà, Núria (2002). Recursos para el desarrollo de la conciencia lingüística. En Josep Maria Cots y Luci Nussbaum (Eds.), Pensar lo dicho: la reflexión sobre la lengua y la comunicación en la enseñanza de lenguas (p. 137-151). Lleida: Milenio. ISBN: 84-9743-056-5. Dipòsit legal: L-1.403-2002.
2001
- (8) Masats, Dolors (2001). La gestión de la comunicación en el aula. En Luci Nussbaum y Mercè Bernaus (Eds.), Didáctica de las lenguas extranjeras en la Educación Secundaria Obligatoria (p. 173-205). Madrid: Síntesis. ISBN: 84-7738-911-X. Dipòsit legal: M-39.732-2001.
- (7) Masats, Dolors (2001).Materiales para la enseñanza de lenguas extranjeras. En Luci Nussbaum y Mercè Bernaus (Eds.), Didáctica de las lenguas extranjeras en la Educación Secundaria Obligatoria (p. 233-263). Madrid: Síntesis. ISBN: 84-7738-911-X. Dipòsit legal: M-39.732-2001.
- (6) Masats, Dolors (2001). Language awareness: An international project. In David Lasagabaster & Juan Manuel Sierra (Eds.), Language Awareness in the Foreign Language Classroom (p. 79 -97). Zarautz: Euskal Herriko Unibertsitatea. ISBN: 84-8373-407-9. Dipòsit legal: BI-2959-01.
- (5) Masats, Dolors (2001). EVLANG: El despertar a les llengües. Actes de les Quartes Jornades Pedagògiques de Llengües Estrangeres de les Comarques Gironines (p. 201-208). Girona: Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Delegació Territorial de Girona.
- (4) Masats, Dolors, & Unamuno, Virgínia (2001). Constructing social identities and discourse through repair activities. In Susan H. Foster-Cohen & Anna Nizegorodcew (Eds.), Eurosla Yearbook: Volume I. (p.239-254). Amsterdam: John Benjamins Publishing Company. ISBN: 90 272 5151 7 (Eur) / 1 58811 051 6 (US). Dipòsit legal: ISSN 1568-1491.
- (3) Nussbaum, Luci i Bernaus, Mercè (Eds.), Caballero de Rodas, Beatriz; Escobar, Cristina, i Masats, Dolors (2001). Didáctica de las lenguas extranjeras en la Educación Secundaria Obligatoria. Madrid: Síntesis. ISBN: 84-7738-911-X. Dipòsit legal: M-39.732-2001. Pàgines: 0-358.
2000
- (2) Masats, Dolors; Nussbaum, Luci; Tusón, Amparo, & Unamuno, Virgínia,(2000). Entre simetría y complementariedad: la coenunciación en el discurso de aprendices de lenguas. In María Dolores Muñoz Núñez, Ana Isabel Rodríguez-Piñero Alcalá, Gérard Fernández Smith & Victoria Benítez Soto (Eds.), IV Congreso de Lingüística General. Volumen IV (p. 1763-1774). Cádiz: Servicio de Publicaciones Universidad de Cádiz. ISBN: 84-7786-737-2.
1999
- (1) Caballero de Rodas, B., i Masats, Dolors (1999). Les llengües estrangeres com a vehicle d’aprenentatges escolars. Perspectiva Escolar, 232, 19- 25.