Congressos internacionals
8 setembre 2018. The Views of Teachers, Trainees and Secondary Students on the Challenge of Organising Learning around Technology-Enhanced Cross Disciplinary Projects in the English Classroom: A Case Study. 6th International Conference on New Trends in English Language Teaching and Testing (NTELTISTANBUL). Istambul, (Turquia). Dolors Masats & Andy Morodo.
18-21 octubre 2012. Analysing Student-Teachers’ Perceptions On Own Participation In A Telecollaborative Project-Based Training Experience. ECER (European Conference on Educational Research) 2012. Universidad de Cádiz, Cádiz (España). Dolors Masats & Alba Ambròs.
9-11 maig 2012. Opening the Horizons: Integrating CLIL and Web 2.0 with Young Language Learners. Congrés Internacional TRI-CLIL 2012. VI Trobada de S25-27emiimmersió de Catalunya. Universitat Autònoma de Barcelona Bellaterra (Barcelona). Dolors Masats, Melinda Dooly & Maria Mont.
19-21 abril 2012. Virtual padding for real life: A case study on young learners’ goal-oriented interaction in face-to-face and virtual environments. XXX Congreso Internacional AESLA: “La Linguistica Aplicada en la era de la globalización.”. Universitat de Lleida, Lleida (Catalunya). Dolors Masats & Melinda Dooly.
20-21 octubre 2011. (Tele) Travelling through Art: A case study of a Telecollaborative Language Project with Very Young Learners. 4th International Conference ICT for Language Learning: “Content and Language Integrated Learning”, PIXEL-ICT, Florència (Itàlia). Dolors Masats i Melinda Dooly.
14-15 d’abril 2011. Multimodal story telling through CMC: A collaborative teacher training Project. EUROCALL CMC & Teacher Education SIGs Annual Workshop 2011: “Getting the Bigger Picture: Language Teacher Competences on CMC Settings”. Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra (Barcelona). Dolors Masats i Alba Ambròs.
Congressos nacionals
1 febrer 2020. StandAPP and Speak UP the game is about to start!. Taller presentat a la APAC-ELT CONVENTION 2020, “Going Global”. Universitat Pompeu Fabra, Barcelona (Catalunya). A+Project team.
31 gener 2020. Ready to get your teens to use English? Open your classroom to video producers, social media users and real travellers. Conferència presentada a la APAC-ELT CONVENTION 2020, “Going Global”. Universitat Pompeu Fabra, Barcelona (Catalunya). Cèlia Pratginestós, Dolors Masats i Jorge Solans.
10-11 juliol 2017. Hands on! Introducing EdTech in the seminars for mentoring pre‐service teachers. VI Jornades d’Innovació Docent en l’Educació Superior (IDES). Universitat de València, València (Espanya). Dolors Masats, Javier Barba i Maria Mont.
21-23 febrer 2013. Becoming little scientists: A case study of technologically-enhanced project-based language learning. APAC-ELT Convention 2013, “The Value of English”. Universitat Pompeu Fabra, Barcelona (Catalunya). Melinda Dooly, Dolors Masats & Maria Mont.
23-25 febrer 2012. ‘Snoopy, go left!’: Real activities of young language learners in virtual worlds. APAC-ELT Convention 2012, “Solid learning for liquid times”. Universitat de Barcelona, Barcelona (Catalunya). Dolors Masats, Mariona Espinet i Núria Planas.
17-18 setembre 2008. El treball col·laboratiu i els blogs. C V Jornades de Campus d’Innovació Docent. Bellaterra (Barcelona). Autores: Bel Olid i Dolors Masats.