Publicacions sobre l’ensenyament de l’anglès

Articles

  • Dooly, Melinda, Masats, Dolors, & Mont, Maria (2021). Launching a solidarity campaign: Technology-enhanced project-based language learning to promote entrepreneurial education and social awareness. Journal of Technology and Science Education, 11 (2): 260-269.   DOI: http://dx.doi.org/10.3926/jotse.1224
  • A+ Project (2020). StandAPP and Speak up: the game is about to start. APAC ELT Journal, 92, 20-32.

A+ Project members in alphabetical order: Yolanda Álvarez, Romina Argüello, Carol Barriuso (co-leader), Maribel Gomáriz, Elisabet Guitart, David López, Dolors Masats (co-leader), Ingrid Picola, Cristina Rodríguez, Esther Serramià and Berta Solé.

  • Dooly, Melinda, & Masats, Dolors (2011). Closing the loop between theory and praxis: New models in EFL teaching. ELT Journal, (65)1: 42-51.

Edicions de llibres

  • Masats, Dolors; Mont, Maria & Gonzalez-Acevedo, Nathaly (Eds). (2019). Joint efforts for innovation: Working together to improve foreign language teaching in the 21st century. Rothersthorpe: Paragon Publishing. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3064130
  • Masats, Dolors, y Nussbaum, Luci, (2016) (Ed.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria. Madrid: Síntesis.

Llibres

  • Nussbaum, Luci, Bernaus, Mercè (Eds.), Caballero de Rodas, Beatriz; Escobar, Cristina, y  Masats, Dolors (2001). Didáctica de las lenguas extranjeras en la Educación Secundaria Obligatoria. Madrid: Síntesis.

Capítols de llibres

  • Orihuela, Antonio & Masats, Dolors (2019) Introduction: Innovative approaches and pioneering resources for the foreign language classroom. In Dolors Masats, Maria Mont & Nathaly Gonzalez-Acevedo (Eds.), Joint efforts for innovation: Working together to improve foreign language teaching in the 21st century (pp. 55-57). Rothersthorpe: Paragon Publishing. Paragon Publishing. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3064130
  • Masats, Dolors (2016). Gestión de la comunicación en las aulas. En Dolors Masats y Luci Nussbaum (Ed.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria (p.143-168). Madrid: Síntesis. . ISBN: 9788490779590. Dipòsit legal: 35.529-2016.
  • Masats, Dolors (2016). Recursos y materiales para aprender lenguas. En Dolors Masats y Luci Nussbaum (Ed.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria (p. 225-251). Madrid: Síntesis. ISBN: 9788490779590. Dipòsit legal: 35.529-2016.
  • Masats, Dolors (2001). La gestión de la comunicación en el aula. En Luci Nussbaum y Mercè Bernaus (Eds.), Didáctica de las lenguas extranjeras en la Educación Secundaria Obligatoria (p. 173-205). Madrid: Síntesis. ISBN: 84-7738-911-X. Dipòsit legal: M-39.732-2001.
  • Masats, Dolors (2001).Materiales para la enseñanza de lenguas extranjeras. En Luci Nussbaum y Mercè Bernaus (Eds.), Didáctica de las lenguas extranjeras en la Educación Secundaria Obligatoria (p. 233-263). Madrid: Síntesis. ISBN: 84-7738-911-X. Dipòsit legal: M-39.732-2001.

Actes de congressos

  • Escobar, Cristina; Cots, Josep Maria, Esteve, Olga, Irun, Montse, i Masats, Dolors (2006). La reflexió sobre la llengua i la comunicació en l’aprenentatge de llengües. APAC 56, 56-60.