Publicacions sobre Educació Plurilingüe

Articles

  • Llompart, Júlia; Masats, Dolors; Moore, Emilee, i Nussbaum, Luci. (2020). Mézclalo un poquito. A Melinda Dooly i Claudia Vallejo (Eds.), The evolution of language teaching: Towards plurilingualism and translanguaging. Special Issue: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. DOI: 10.1080/13670050.2019.1598934
  • Dooly, Melinda, i Masats, Dolors.(2015). A Critical Appraisal of Foreign Language Research in CLIL, YLL and TELL in Spain (2003-2012). Language teaching: surveys and studies, 48(3): 1-30.
  • Masats, Dolors (2004). El despertar a la diversidad lingüística. Aula de Inovación Educativa, 129, 29-32. ISSN: 1131-995X. Dipòsit legal: B-9617-1992. ISNN: 1131-995X
  • Caballero de Rodas, B., i Masats, Dolors (1999). Les llengües estrangeres com a vehicle d’aprenentatges escolars. Perspectiva Escolar, 232,19- 25. ISSN: 0210-2331. Dipòsit legal: B-2090-1975. ISSN 0210-2331

Edició de llibres

Llibres

Capítols de llibre

  • Masats, Dolors y Noguerol, Artur (2023). Desarrollando el plurilingüismo para aprender el español L2. En Héctor Muñoz Cruz (coord). Usar, enseñar, aprender lenguas en la diversidad, globalización y movilidad: Perspectivas conceptuales y metodológicas (Vol. 1) (pp. 18-65). Universidad Autónoma Metropolitana (UAM-Iztapalapa).
  • Masats, Dolors (2022). Doing ‘being sociolinguists’: Students’ envisagement of languages, varieties and uses. In D. Masats, & Luci Nussbaum (Eds.), Plurilingual classroom practices and participation: Analysing interaction in local and translocal settings (pp. 95-106). Abingdon: Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781003169123 Open access: here.
  • Masats, Dolors, & Noguerol, Artur (2022). Creating a plurilingual space through talk-in-interaction. In D. Masats, & Luci Nussbaum (Eds.), Plurilingual classroom practices and participation: Analysing interaction in local and translocal settings (pp. 27-39). Abingdon: Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781003169123 Open access: here.
  • Masats, Dolors, & Nussbaum, Luci (2022). Plurilingual classroom practices and participation. In D. Masats, & Luci Nussbaum (Eds.), Plurilingual classroom practices and participation: Analysing interaction in local and translocal settings (pp. xiii-xxvi). Abingdon: Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9781003169123 Open access: here.
  • Ballena, Camilo, Masats, Dolors, i Unamuno, Virgínia (2020). Co-elaborative research and the transformation of language practices: Notes from the Wichi community of Los Lotes (Chaco, Argentina). A E. Moore, J. Bradley i J. Simpson (Eds.), Translanguaging as transformation: The collaborative construction of new linguistic realities (p. 76-92). Bristol: Multilingual Matters. Bristol: Multilingual Matters.
  • Masats, Dolors, i Noguerol, Artur (2016). Proyectos lingüísticos de centro y currículo. A Dolors Masats i Luci Nussbaum (Ed.), Enseñanza y aprendizaje de las lenguas extranjeras en educación secundaria obligatoria (p. 59-84). Madrid: Síntesis. ISBN: 9788490779590. Dipòsit legal: 35.529-2016.
  • Nussbaum, Luci, i Masats, Dolors (2012). Socialisation langagière en Catalogne : le mutilinguisme comme étayage de pratiques monolingües. A Martine Dreyfus & Jean-Marie Prieurs (Dirs.), Hétérogénéite´et variation. Perspectives socolinguistiques, didactiques et anthropologiques (p. 155-167). París: Michel Houdiard éditeur. ISBN 978-2-35692-071-3.
  • Masats, Dolors, i Unamuno, Virgínia (2011). Case study 9: Getting students to document linguistic diversity. A Jim Cummins & Margaret Early (Eds.) Identity texts: The collaborative creation of power in multilingual schools (p. 113-116). London: Trentham Books Limited. ISBN: 9781858564784
  • Masats, Dolors; Noguerol, Artur; Prat, Àngels, i Vilà, Núria (2002). Recursos para el desarrollo de la conciencia lingüística. A Josep Maria Cots & Luci Nussbaum (Eds.), Pensar lo dicho: la reflexión sobre la lengua y la comunicación en la enseñanza de lenguas ( p. 137-151). Lleida: Milenio. ISBN: 84-9743-056-5. Dipòsit legal: L-1.403-2002.
  • Masats, Dolors (2001). Language awareness: An international project. A David Lasagabaster i Juan Manuel Sierra (Eds.), Language Awareness in the Foreign Language Classroom (p. 79 -97). Zarautz: Euskal Herriko Unibertsitatea. ISBN: 84-8373-407-9. Dipòsit legal: BI-2959-01.

Actes de congressos

  • Masats, Dolors (2019). Proyecto lingüístico de centro y la formación holística de los aprendices de lengua(s). Memorias II Congreso Internacional en Didáctica de la Lengua Castellana. Manizales: Universidad de Manizales.
  • Unamuno, Virgínia, i Masats, Dolors (2010). Diversidad lingüística en Barcelona: Una experiencia de investigación colaborativa. A Susana Nothstein, María Cecilia Pereira, i Elena Valente (Comps.), Libro de actas del congreso regional de la Cátedra UNESCO en lectura y escritura. Cultura escrita y políticas pedagógicas en las sociedades latinoamericanas actuales (pp. 158-169). 11, 12 y 13 de agosto de 2010, Universidad Nacional General Sarmiento UNGS. ISSN 2314-2235. Disponible en obert a:
  • Masats, Dolors (2002). Our linguistic biography. Actes de les Cinquenes Jornades Pedagògiques de Llengües Estrangeres de les Comarques Gironines. Girona: Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Delegació Territorial de Girona. Format CD-Rom.
  • Masats, Dolors (2001). EVLANG: El despertar a les llengües. Actes de les Quartes Jornades Pedagògiques de Llengües Estrangeres de les Comarques Gironines (p. 201-208). Girona: Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Delegació Territorial de Girona.

Textos divulgatius