Tesis defensades
- Zhang, Jingya (07-11-2016) L’adquisició de la competència interactiva per part d’aprenents xinesos d’espanyol com a llengua estrangera: anàlisi de tasques desenvolupades en un xat. Directores: Dolors Masats i Emilee Moore.
Treballs de Fi de Màster
- Pratginestós Pou, Cèlia (10/07/2018). Pràctiques plurilingües en la confluència de contingut i llengua en el marc de l’Educació Superior: estudi d’un cas a l’aula de Dret Digital en anglès. Direcció: Dolors Masats.
- Soto Ribera, Sandra (16/09/2014) La interacció en una tasca oral. Direcció: Dolors Masats.
- Valls Bergadà, Goretti (16/06/2011). Teachers’s feedback moves in teacher-centred classroom discourse: A case study. Direcció: Dolors Masats.
- Ramos Antonietti, Núria (15/06/2009). Group work interaction: how groups internalize teachers’ instructions. A case study at IES Barcelona. Direcció: Dolors Masats.
- Socoliuc, Roxana (22/12/2009). Who constructs knowledge? Analysis of participation in a CLIL activity. Direcció: Dolors Masats.
Treballs de Fi de Grau
- Martínez Díaz, Míriam (2016-2017). Reading comprehension strategies in second language acquisition. Direcció: Dolors Masats.
Publicació: Martínez, Míriam. (2019) Analysing children’s talk to understand how they solve a problema-solving reading tasks. A Dolors Masats, Maria Mont i Nathaly Gonzalez-Acevedo (Eds.), Joint efforts for innovation: Working together to improve foreign language teaching in the 21st century (pp. 255-267). Rothersthorpe: Paragon Publishing. Paragon Publishing. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3064130
- Pagès Fortuny, Alba (2016-2017). Strategies used by pairs when writing in a foregin language. Direcció: Dolors Masats.
- Palomo Olivares, Elia (2016-2017). Teacher’s Classroom Interactional Competence as an indicator of teaching-learning quality. Direcció: Dolors Masats.
- Sibila Duro, Sara (2013-2014). Analysing talk-in-interaction: Learner’s roles and language functions. Direcció: Dolors Masats.
- Bou Rueda, Marta (2012-2013). Asking for volunteers: teacher’s strategies to enhance learning while organising participation. Direcció: Dolors Masats.
Publicació: Bou, Marta. (2019) Asking for volunteers: Strategies used by a teacher to enhance learning while organising participation. A Dolors Masats, Maria Mont i Nathaly Gonzalez-Acevedo (Eds.), Joint efforts for innovation: Working together to improve foreign language teaching in the 21st century (pp. 271-286). Rothersthorpe: Paragon Publishing. Paragon Publishing. DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3064130